خواص شگفت انگیز کاهو چیست؟+ فواید کاهو برای بدن چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 177
نویسنده : مهرو

کاهو چیست؟

کاهو ، از نظر علمی به عنوان Lactuca sativa شناخته می شود ، اولین بار هزاران سال پیش توسط مصریان کشت شد. مصریان از این دانه ها برای تولید روغن استفاده می کردند و همچنین از برگهای این سبزی مفید استفاده می کردند. این گیاه همچنین در مصر باستان از اهمیت فرهنگی و مذهبی برخوردار بود ، زیرا آن را مقدس می دانست. بعدها یونانیان و رومیان نیز این محصول را کشت کردند.

در دوره بین قرن شانزدهم و هجدهم بود که انواع مختلف کاهو تولید شد. این به دلیل کشف این بود که یک زیر گونه خاص می تواند با سایر زیر گونه ها گرده افشانی کند. در دوران قرون وسطی در اروپا ، کاهو به عنوان داروهای دارویی در نظر گرفته می شد ، که در چندین متن قرون وسطایی به آنها اشاره شده است. می توان نمونه هایی از تجویز گیاه به عنوان دارویی برای چندین بیماری را در سیستم پزشکی Unani نیز یافت. این دارو برای دفع دوقطبی ، اختلال در فشار خون ، از بین رفتن اشتها ، بی خوابی تجویز شده است و به عنوان مقوی برای روده ها و دستگاه گوارش و به عنوان روشی برای متوقف کردن میل جنسی استفاده می شود.

لاتکس کاهو کاهو برای القای خواب تجویز شده و از آن به عنوان قطره بینی ، یک آرام بخش ، ضد اسپاسم و یک آنودین استفاده می شد. در دوران قرون وسطی و آغاز دوران مدرن ، کاهو از اروپا به آمریکای شمالی سرایت کرده است. در قرن نوزدهم ، این بیماری در سایر مناطق جهان نیز به ویژه در آسیا ، آمریکای جنوبی ، آفریقا و استرالیا گسترش یافت. امروزه ، کاهو تقریباً در تمام نقاط جهان ، از قاره آمریکا تا سیبری یافت می شود.
تماشای ویدیو: 8 دلیل شگفت انگیز برای خوردن کاهو
8 دلیل شگفت انگیز برای خوردن کاهو | حقایق ارگانیک

برای آخرین ویدیوها ، لطفاً در کانال ما مشترک شوید
کاهو تغذیه

کاهو حاوی مقدار زیادی آب و همچنین مقادیر کمی انرژی ، پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر رژیم غذایی و قندها است. مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن شامل کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی به همراه ویتامین های گروه B مانند تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، فولات ، ویتامین B6 و ویتامین C ، A ، E و ویتامین K است. .
کربوهیدرات و کالری موجود در کاهو

براساس USDA ، 100 گرم کاهو برگ سبز حاوی حدود 2.9 گرم کربوهیدرات و 15 کالری است.
ارزش غذایی
کاهو ، برگ سبز ، خام
اندازه خدمت:
ارزش غذایی
آب [g] 94.98
انرژی [kcal] 15
انرژی [kJ] 62
پروتئین [g] 1.36
چربی کل (چربی) [g] 0.15
خاکستر [g] 0.62
کربوهیدرات ، براساس اختلاف [g] 2.87
فیبر ، رژیم غذایی کل [g] 1.3
شکر ، شامل NLEA [g] 0.78
گلوکز (دکستروز) [g] 0.36
فروکتوز [g] 0.43
کلسیم ، Ca [mg] 36
آهن ، آهن [mg] 0.86
منیزیم ، منیزیم [میلی گرم] 13
فسفر ، P [mg] 29
پتاسیم ، K [mg] 194
سدیم ، سدیم [mg] 28
روی ، روی [mg] 0.18
مس ، مس [mg] 0.03
منگنز ، منگنز [میلی گرم] 0.25
سلنیوم ، Se [µg] 0.6
ویتامین C ، کل اسید اسکوربیک [میلی گرم] 9.2
تیامین [میلی گرم] 0.07
ریبوفلاوین [میلی گرم] 0.08
نیاسین [میلی گرم] 0.38
اسید پانتوتنیک [میلی گرم] 0.13
ویتامین B-6 [میلی گرم] 0.09
فولات ، کل [µg] 38
فولات ، مواد غذایی [میکروگرم] 38
فولات ، DFE [µg] 38
کولین ، کل [میلی گرم] 13.6
بتائین [mg] 0.2
ویتامین A ، RAE [µg] 370
کاروتن ، بتا [µg] 4443
ویتامین A ، IU [IU] 7405
لوتئین + زاكزانتین [μg] 1730
ویتامین E (آلفا توکوفرول) [میلی گرم] 0.22
توکوفرول ، گاما [میلی گرم] 0.41
توکوفرول ، دلتا [میلی گرم] 0.02
ویتامین K (فیلوکینون) [میکروگرم] 126.3
اسیدهای چرب ، کل اشباع [g] 0.02
16: 0 [g] 0.02
18: 0 [g] 0
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع [g] 0.01
16: 1 [g] 0
18: 1 [g] 0.01
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده اشباع شده [g] 0.08
18: 2 [g] 0.02
18: 3 [g] 0.06
فیتواسترول ها [میلی گرم] 38
تریپتوفان [g] 0.01
ترئونین [g] 0.06
ایزولوسین [g] 0.08
لوسین [g] 0.08
لیزین [g] 0.08
متیونین [g] 0.02
سیستین [g] 0.02
فنیل آلانین [g] 0.06
تیروزین [g] 0.03
والین [g] 0.07
آرژنین [g] 0.07
هیستیدین [g] 0.02
آلانین [g] 0.06
اسید آسپارتیک [g] 0.14
گلوتامیک اسید [g] 0.18
گلیسین [g] 0.06
پرولین [g] 0.05
سرین [g] 0.04
منابع عبارتند از: USDA
فواید سلامتی کاهو

هزاران سال است که این برگ بیشتر از یک سبزی کشت می شود. همچنین تصور می شد این افراد دارای خواص دارویی توسط افراد باستان هستند. مزایای سلامتی که با تحقیقات علمی جدید تأیید شده است شامل موارد زیر است.
عامل ضد التهاب

کاهو دارای خواص ضد التهابی است که به کنترل التهاب کمک می کند. در مدلهای تجربی ، عصاره های کاهو قدرت کنترل قابل توجهی بر التهاب ناشی از بیوکاتالیستهای بیوکاتالیستی مانند لیپوکسیژناز و کاراژینان نشان داده اند. برای تقویت این نتایج ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.
از سلولهای عصبی محافظت می کند

نورونها سلولهای مغزی هستند که اتصالات بدنی را برای تشکیل حافظه تشکیل می دهند. مرگ نورونها در اتصالات یا مدارهای خاص می تواند باعث از بین رفتن حافظه شود. در برخی موارد شدید ، مرگ عصبی قابل توجه می تواند منجر به بروز بیماری هایی مانند آلزایمر شود.

طبق یک مطالعه حیوانی ، عصاره کاهو اثرات آنتی اکسیدانی را نشان می دهد ، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و ممکن است به مزایای محافظت کننده محافظت کننده عصبی کمک کند. با این حال ، برای تأیید رسیدن به این پیامدهای مثبت ، تحقیقات بیشتری لازم است.
بستن برگهای کاهو سبز تازه روی یک میز چوبی

کاهو تازه برای سالادهای شما اعتبار عکس: Shutterstock
سطح کلسترول را کاهش می دهد

کاهو می تواند در کاهش سطح کلسترول بالا که اغلب منجر به بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط خطرناک می شود مفید باشد. سطح کلسترول بالای LDL مضر است و می تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود. مطالعه ای بر روی جوندگان انجام شد تا تأثیر مصرف کاهو بر چربی و کلسترول بررسی شود. نتایج حاکی از کاهش معنی داری سطح کلسترول در مقایسه با موش هایی که کاهو تغذیه نمی شدند بودند. پراکسیداسیون لیپیدها در بیشتر موارد مشاهده شد ، که به نظر می رسد که مسئول این نوع کنترل کلسترول است. این نتایج نشان می دهد که کاهو می تواند به عنوان روشی برای کاهش عوامل خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر نقش داشته باشد.
خواب را القا می کند

یکی از عمده کاربردهای سنتی کاهو در طب یونانی به عنوان عامل تحریک خواب بود. تحقیقات روی عصاره کاهو منجر به جداسازی یک ماده شیمیایی افسرده شد. این ماده شیمیایی ، هنگامی که در حیوانات آزمایشی تجویز شد ، اثرات آرام بخش مهمی را نشان داد. یک گزارش تحقیقاتی در سال 2013 ، نشان می دهد که مؤلفه (اصلی) اصلی مسئول این اثر در کاهو به احتمال زیاد عامل (های) غیر قطبی است ، که در بخش n-butanol (NBF) این گیاه یافت می شود. کاهش ضربان قلب و انقباضات بطن نیز مشاهده شد. این ماده شیمیایی خاص با مسدود کردن فرآیندهای سیگنال تحریکی بافت های عضلانی و عصبی عمل می کند.
آنتی اکسیدان

در یک مطالعه که در ژورنال Science Science of Life Journal منتشر شده است ، یک مطالعه بیان کرد که کاهو دارای آنتی اکسیدان هایی با قابلیت قابل توجهی برای اصلاح رادیکال آزاد است. آنتی اکسیدان ها طیف گسترده ای از مواد شیمیایی بیوشیمیایی هستند که بیشتر در رژیم غذایی ما یافت می شوند. آنها همچنین برای سلامتی انسان و پیشگیری از بیماری بسیار ضروری هستند. آنتی اکسیدان ها به عنوان موانعی برای رادیکال های آزاد عمل می کنند ، که در طول سوخت و ساز سلولی ایجاد می شوند. این رادیکال های آزاد می توانند به بافت ها ، سلول ها و DNA سالم در داخل آنها حمله کنند. آنها اغلب می توانند باعث جهش سلولهای سالم به سلولهای سرطانی شوند. نتیجه آن پیشرفت بیماریهای مختلف است. از طرف دیگر آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد مقابله کرده و آنها را قبل از وقوع حملات رادیکال آزاد خنثی می کنند.
عامل ضد میکروب

لاتکس کاهو دارای خواص ضد میکروبی است. تحقیقات هنگام نشان دادن تماس با لاتکس از کاهو ، تحقیقات نشان داده اند که کاندیدا آلبیکنس و تعدادی دیگر از مخمرها کاملاً تغییر شکل یافته اند. بیوشیمیایی که به نظر می رسد دارای این خاصیت ضد میکروبی باشد ترپنها و کاردنولیدها و همچنین آنزیم هایی مانند گلوکانازها هستند. مطالعات نظیر این موارد تأثیرات مثبتی بر توانایی ضد میکروبی این گیاه دارد.
به رفع اضطراب کمک می کند

خصوصیات عصبی کاهو ، همانطور که قبلاً نیز ذکر شد ، از دیرباز در دوران باستان و قرون وسطایی در معاهدات پزشکی ، مانند سیستم اونانی مطرح شده است. یک مقاله تحقیقاتی در سال 2012 که در مجله بیماریهای گرمسیری در مجله آسیا و اقیانوس آرام منتشر شده است به این نتیجه رسیده است که کاهو دارای خواص ضد اضطراب (ضد اضطراب) است. هنگامی که به حیوانات آزمایشگاهی عصاره کاهو داده شد ، فعالیت حرکتی آنها کاهش می یابد ، و این نشان دهنده پیامدهای موجود در جمعیت انسانی است.
پتانسیل ضد سرطان

عصاره برگ کاهو ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند. طبق تحقیقات منتشر شده در گزارش های انکولوژی ، عصاره آب کاهو (Lactuca sativa) و نه عصاره اتیل استات ، مانع از رشد سلول های لوسمی و سلول های سرطانی پستان می شود. این تأکید می کند که کاهو پتانسیل ضد سرطانی دارد. این آزمایشات همچنین حاکی از آن است که نسبت وزن مصرف کاهوی انسان برای کشتن 50 درصد از سلولهای لوسمی 3 کیلوگرم (بیش از شش پوند) خواهد بود.
انتخاب سردبیر

    15 مزایای سلامتی اثبات شده روغن Frankincense
    21 بهترین نکته برای کاهش وزن برای خانمها

دستور العمل های ساده

چند دستور العمل در زیر آورده شده است که می توانید به راحتی در خانه امتحان کنید.

سالاد سبزیجات: یک برگ گوجه فرنگی ، خیار ، تربچه ، هویج ، فلفل قرمز ، فلفل زرد و برگ های کاهو را خرد کنید. سبزیجات خرد شده را به یک کاسه اضافه کنید. فصل را با نمک ، فلفل ، یک تکه روغن زیتون و آب لیموترش تهیه کنید.

سالاد کاهو ذرت: یک فنجان ذرت را بجوشانید و بگذارید خنک شود. مقداری کاهو ، پیاز و گوجه را خرد کرده و در یک کاسه بگذارید. ذرت آب پز را به این مخلوط اضافه کنید. مخلوط را با نمک ، فلفل ، روغن زیتون و آب لیموترش فصل کنید. می توانید سبزیجات دیگری مانند سیب زمینی پخته شده کودک ، قارچ ، یا نخود فرنگی را اضافه کنید ، یا حتی مقداری مرغ یا ماهی آب پز پخته شده را نیز بریزید.

Word of Caution: یک گزارش مطالعاتی که در مجله تحقیقات آلرژی و ایمنی شناسی بالینی منتشر شده است ، نشان داده است که حتی کاهو نیز می تواند آلرژی ایجاد کند ، و پروتئین های آلرژن شناسایی شده اند. آلرژی های غذایی پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن به انواع خاصی از مواد غذایی است که بدن آنها را مضر می داند.




:: برچسب‌ها: کاهو , خواص کاهو , فواید کاهو برای بدن ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: